Wanneer kan ik een deurwaarder / incasso inschakelen?
Het dilemma waarmee een ondernemer zich geconfronteerd ziet, is het in stand houden van de opgebouwde klantrelatie enerzijds en tijdige betaling van de factuur anderzijds. Een debiteur is in de eerste plaats een klant die voor omzet zorgt. Omzet die men niet graag ziet wegvallen. Aan de andere kant is het belangrijk dat klanten op tijd betalen. Klanten moeten dan ook worden aangesproken op hun betalingsgedrag indien er niet tijdig wordt betaald.
Als u uw klanten vriendelijk maar beslist er aan herinnert dat er nog een factuur openstaat, is dat een teken dat u uw organisatie strak in de hand heeft. Het kan dus worden gezien als kwaliteitswaarmerk voor uw organisatie.
Op onze website hebben wij een aantal voorbeeldbrieven staan die u kunt gebruiken als format. Mocht betaling na herinnering en aanmaning uitblijven, neemt u dan contact met ons op om een eventueel incassotraject te bespreken en u vrijblijvend hierin te adviseren.